Language : |
ZOEKEN
REGISTREREN INLOGGEN
  • Welkom op de officiele website van Steun ons Huis, een plek waar iedereen een warm hart draagt aan het Colombinehuis

  • Ons logo heeft een nieuwe aanpak gekregen, zo hebben wij een eigen stijl er naar gedraaid

  • Wist je dat: Onze website een kopie is van Colombinehuis.nl maar dan nieuwer?

  • Op het forum kan je lekker babbelen over het huis maar ook ervaringen delen met anderen

  • Met jou account waarmee je hebt aangemeld kan je foto's plaatsen in het Foto Album



 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
Michael Gramberg - Mijn ervaring
Auteur Bericht
Wazzyl Offline
Beheerder
*******

Berichten: 18
Lid sinds: Feb 2014
Reputatie: 0
Bericht: #1
Michael Gramberg - Mijn ervaring
Ik heb 3 jaar als vrijwilliger gewerkt bij het Colombinehuis om zoveel mogelijk werk ervaring op te doen, ik kende het Colombinehuis al bijna mijn hele leven omdat mijn moeder 17 jaar bij het colombinehuis heeft gewerkt.

Dankzij mijn moeder kwam ik eigenlijk in aanmerking met deze stichting en bedachte toen dat ik daar wou werken, contact gehad en kon de maandag erop voor het eerst beginnen!

Geweldig dacht ik!

Ik was eigenlijk aangenomen om werk ervaring op te doen maar dit liep een beetje uit de hand werd zelfs op een gegeven moment de schaduw van andre genoemd Tongue

Geweldig team, leuke mensen ontmoet ook vanuit mijn dorp die ik daar eigenlijk goed leerde kennen.

Ik deed normaal de vervelende klusjes, planten water geven en op een gegeven moment zag ik hoe slecht het aquarium eruit zag.
Ik nam mijn voornemen om het aquarium onder handen te nemen.
Het aquarium zag in het begin heel lelijk eruit alles was donker en je kon de vissen niet eens zien.

Na wat maanden experimenteren met het aquarium kwamen we eigenlijk achter dat het met blauwalg vol zat dus de bak moest leeg, heb alles vernieuwd.

op een gegeven moment had ik een week vakantie en werd met een mededeling gebeld dat alle vissen dood waren gegaan, door een vis-ziekte...

met mijn pijn en moeite de hele bak leeg, alles schoongemaakt en 2 dagen later nieuwe vissen toegevoegd aan de bak, en met succes! Vele gasten die er plezier mee hadden.
plaatje

Het aquarium was echt mijn hobby, maar natuurlijk deed ik niet alleen dat hoor, andre helpen en natuurlijk de computer op een scherm plaatsen wat allemaal perfect ging.

Er zijn zoveel dingen die ik eigenlijk wel uitgehaald heb bij het Colombinehuis, voornamelijk de onderhoud aan huisjes, planten water geven zelfs de vader van andre geholpen met de dansvloeren in leggen.

Ik kwam altijd te laat op het bedrijf aan waar ze dan dit ook niet in dank aannamen maar ik bleef dan wel weer een uur langer hehe Big Grin

Bij Colombinehuis kwam ik echt tot rust, ik was depressief in het eerste jaar en daar kwam ik gelukkig weer bovenop.

Zelfs vrijwilligers dagen voor defqon, leuke ervaring, leuke mensen trouwens! Leuk team om mee te werken, bij Colombinehuis kon je de gekste dingen wel doen.

De gasten (kinderen) dagje uit naar het leger, of met een tuc-tuc rijden, met de boot lekker varen, er was iedere dag wel weer wat te doen.

Mijn samenwerking en oog contact heb ik nog wel moeite mee, maar gelukkig heb ik wel een sociaal contact opgebouwd met gasten, bezoekers, medewerkers en daar gaat het om, dat iedereen met plezier kon werken.

hieronder een aantal foto's die ik zelf heb gemaakt:

Het kantoor van andre waar ik wel eens achter zat om muziek te luisteren Tongue
[Afbeelding: andrekantoor.jpg]

Het aquarium
[Afbeelding: aquarium1.jpg]
[Afbeelding: aquarium2.jpg]

Deltion school, schilderen
[Afbeelding: deltion.jpg]

Mijn broertje erwin, hout zagen (10.000Hours)
[Afbeelding: erwin.jpg]

Container wand maken
[Afbeelding: container1.jpg]
[Afbeelding: container2.jpg]

Seizoenen Colombinehuis, geweldig!
[Afbeelding: tuin.jpg]
[Afbeelding: sneeuw.jpg]

Zonnepanelen, ECOsave.nl
[Afbeelding: zonnepaneel1.jpg]
[Afbeelding: zonnepaneel2.jpg]
[Afbeelding: zonnepaneel3.jpg]
[Afbeelding: zonnepaneel4.jpg]

Pipowagen (10.000Hours)
[Afbeelding: pipowagen.jpg]

Oranje Boom:
[Afbeelding: wuppie.jpg]

Gehandicapten vrachtwagen-rit:
[Afbeelding: vrachtwagen.jpg]

Kunst gemaakt door 10.000 hours vrijwilligers:
[Afbeelding: kunst.jpg]

Hopelijk vonden jullie het interessant om te lezen!

Voor meer info kun je mij altijd mailen op Michael@rhr.fm
07-05-2014, 02:40 PM
Zoeken Reageren


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
| | |